ENG

I want you 廣東話 (林建岳) – 評論文章

香港人,生活緊張,節奏急促。我哋從事娛樂事業嘅,都係希望為觀眾生活上帶嚟緩衝同開心,而talk show,就係香港人生活上一點調味。啱啱星期日,我就去咗睇《林海峰是但噏廣東話》。

今次林海峰(阿Jan)一連六場喺紅館開show,內容圍繞廣東話,阿Jan喺show入面都話,原來講廣東話都可以賺到錢!當然,佢有一貫嘅嬉笑怒罵數算香港社會現象。舞台設計都充滿香港特色:茶餐廳、巴士站、街舖,仲有垃圾桶!當然,我最like個session,梗係阿Jan同阿葛嘅「高山青龍」,出場唱廣東歌jam餐飽啦。

事實上,廣東話,即係「粵語」文化市場並不孤單。淨係講呢次是但噏,已經幾乎場場full house,買飛都唔係咁易,而且觀眾仲有來自澳門、廣東同東南亞等軟硬fans,有朋友更係海外華人回港放暑假。全球以粵語為母語的群體龐大,主要分佈喺粵港澳地區,大家同宗同祖,文化相似,語言相同。除咗港澳之外,廣東嘅電視台、電台都主要採用粵語廣播,可見粵語在內地十分突出,就連東南亞、美加都有粵語電視節目,廣東話可以話係普通話以外,數一數二的華人語言。

今時今日香港地,好多年輕人好buy「本土文化」,是但噏talk show講廣東話、唱廣東歌,幽默笑談本地社會現象,仲唔係本土文化之一?其實,阿Jan喺show入面着住紅色西裝登場時都講:「我係土生土長香港人,我愛香港。」聽到呢句,份外共鳴,我同好多香港人一樣,土生土長,熱愛這片土地,這就是香港地。所以,本地文化,絕對係需要我哋承傳落去。有人問我,我撐唔撐廣東話?我答佢:「我呢個專欄,都好似係用廣東話嚟寫㗎噃!」

(刊於 頭條日報)