ENG

春嬌救志明 (林建岳) – 評論文章

喺寰亞嘅電影入面,《志明與春嬌》係其中一個我最鍾意嘅系列。首齣《志明與春嬌》喺二○一○年上映。如果有睇過嘅朋友都會記得,故事背景係二○○七年香港實施全面禁煙,逼使煙民去晒後巷食煙,兩個主角張志明,即係余文樂,同埋余春嬌,即係楊千嬅,因喺後巷圍住垃圾桶煲煙「打邊爐」而相遇相戀。我哋喺二○一二年推出續集《春嬌與志明》,講佢哋拍拖同居咗一段時間,志明北上公幹,春嬌不滿,各有新戀情。

今次原班人馬為第三齣再度埋班,就叫做《春嬌救志明》,主要會喺香港有特色嘅地方取景。套戲開咗機無耐,早前戲組喺中環摩天輪拍外景,我都有去探班。今次《春嬌救志明》,繼續由彭浩翔執導,千嬅、樂仔領銜。之前有老友問我,話聽聞今次製作費加碼,仲請咗里安納度狄卡比奧(Leonardo DiCaprio)客串兼講廣東話咁話……我就笑笑口同佢講,佢聽啱咗一半。事關今次第三齣其中一個秘密武器,就係DiCaprio嘅專業替身會參與演出。最好笑嘅就係,真嘅DiCaprio唔識講廣東話,反而佢替身就操流利廣東話,fit晒套戲。

好多人都講,拍續集仲考工夫過拍第一集。我某程度上認同呢個睇法,因為觀眾睇續集,一定會同之前嘅比較,會有一個較為類同嘅reference point;續集要保留最核心嘅元素,亦要喺一啲位有驚喜同突破,要surprise到觀眾。所以,拍續集嘅關鍵,就係要拿捏好呢種承先啟後嘅「相同」與「不同」。港產電影的發展亦是如此,傳承和創新就係關鍵。

港產電影曾經萬人空巷、風靡全球有華人嘅地方。人在變,電影也在變。時至今日,香港電影業面對重重挑戰,電影業要做到傳承、創新同發展,不但要吸引年輕人投身行業建設,培養幕前幕後年輕人才,創造更多影視作品;也要增建戲院,讓優秀作品有地方展出,培養更大的觀眾群。講到創新,近年香港與內地合拍電影成為一條新路,面對「一帶一路」的發展機遇,港產電影如何把握機遇,開拓更為廣闊的內地和海外市場,的確值得我們一齊思考。

(刊於頭條日報)