ENG

澳門啟示 (林建岳) – 評論文章

相信大家都記得,張德江委員長去年訪港,提到香港發展經濟要「勿忘初心,方得始終」。時隔一年,委員長今個星期到訪澳門,高度評價澳門在貫徹落實「一國兩制」和《基本法》、發展經濟民生所取得嘅成績。港澳兩地一衣帶水,我哋應該借鑒澳門嘅成功經驗,從中得到啟示。

委員長一直非常關心香港同澳門經濟發展,今次訪問澳門亦特別提到,澳門去年GDP較回歸時增長了五點九倍,年均增長百分之七點七五,人均GDP達到六萬九千美元,喺世界上處於領先地位。委員長說,很高興見到澳門「立足當前,謀劃長遠」,把握國家「十三五規劃」和「一帶一路」等戰略機遇,促進經濟適度多元發展。

睇返香港嘅數字,二○一六年本港人均GDP接近四萬五千美元,雖然喺國際上亦有一定競爭力,但遠低於毗鄰嘅澳門和新加坡。我知道,好多人都同我一樣,對此都好唔甘心。今年「兩會」時,委員長多次在不同會議上提醒,希望我哋香港人應多啲關心經濟,唔好搞咁多政治爭拗。其實大家都知道,近年香港社會爭拗不斷,立法會拉布頻頻,經濟發展受到阻礙。相反,喺一海之隔嘅澳門,穩定嘅社會環境,為發展經濟提供了有利條件。

委員長多次講到,希望我哋可以趕上步伐,搭上國家發展的快車,同國家一齊發展。李克強總理在政府工作報告港澳部份,提出要研究制定粵港澳大灣區城市群發展規劃,正好為經濟發展帶來新嘅機遇。香港喺金融、貿易、航運等多個方面擁有獨特優勢,相信完全可以喺大灣區建設中,發揮優勢,一展所長。

逆水行舟、不進則退,香港社會要發展,民生要改善,就必須把握機遇,凝聚力量發展經濟,學習澳門嘅成功經驗:「團結,包容,務實進取,不爭拗,不空耗」,不要再錯過國家發展的快車。

(刊於 頭條日報)