ENG

是誰…… (林建岳) – 評論文章

「高音甜、中音準、低音勁,簡單嚟講,通透。」係二○○二年電影《無間道》第一幕入面,「陳永仁」(梁朝偉飾) 喺Hifi舖就係咁樣sell「劉健明督察」(劉德華飾)。一聽到「是誰……」(用普通話唱出),腦海裏就會響起蔡琴嘅磁性歌聲。呢首,正是華語歌壇天后蔡琴的一首名曲《被遺忘的時光》。今明兩天,蔡琴就會嚟香港,喺紅館開兩場演唱會,同大家分享經典金曲!

蔡琴歌聲極具感染力,是華語歌壇嘅天后級歌手。佢以演唱民歌出道,其後推出流行歌曲、歌舞劇紅遍大江南北。佢出道數十年,依然風華絕代,近年嘅巡迴演唱會、個人唱片都廣受各地歌迷追捧。之前,蔡琴接受電台節目訪問時仲半講笑話,之前試過嚟香港入境過關時,關員沒搜查佢行李,不過,就喺幫佢檢查證件時卻哼出:「是誰……」,令佢感到非常有趣。

蔡琴嘅唱片賣個滿堂紅,曾多次獲得金曲獎等獎項,紅透半邊天。然而風光背後,往往是鮮為人知嘅辛酸事。今次演唱會,將展現蔡琴事業嘅四個階段,由初出道嘅主打民歌階段,到八九十年代嘅全盛時期,再到一段事業低谷,以及最後跨過低潮嘅重新振作,猶如佢三十七年歌唱生涯嘅寫照。蔡琴今次特別展現呢一段高低起伏,佢話經歷一連串打擊嘅人生低谷嗰陣,係香港人畀佢支持,係歌迷畀佢鼓勵同動力,令佢走出逆境,因此充滿感恩。佢更加話,自己對香港好有感情,「香港是我的福地,香港是我的天使」。

香港人傑地靈,多年來確實捧紅了不少歌手藝人,本港娛樂文化一直以來引領着整個華語社會。而喺經濟方面,香港可以由昔日一個小漁港變成今日嘅國際大都會,更是成就斐然,培養了不少金融、科技人才。不過,就如人生一樣,城市發展亦有高低起伏,發展過程中亦會充滿種種波折和困難。如今,面對外圍經濟壓力、社會爭拗不斷,如何走出困局,正考驗我哋港人嘅智慧。不過,最重要嘅,就是珍惜和感恩。

(刊於頭條日報)