ENG

小精靈創意解難 (林建岳) – 評論文章

平時如果喺公司食完晏,同事都會坐低吹吓水,奇怪呢幾日年輕同事食完飯就唔見咗影,原來走晒落街「捉小精靈」。

今個星期城中最hit嘅話題,一定係「Pokémon Go」。遊戲周一在港上架,短短幾個鐘已榮登下載App榜首,仲要畀佢喺fb瘋狂洗版:見到好多中環上班族,甚至身邊同事、朋友,都突然化身精靈訓練員,就連我呢個平時冇咩打機嘅人,都要體驗一下。

中環金鐘附近就有幾個Pokestop同訓練場,我見過好多人走在中環街頭,好留心望住手機熒幕,但從他們的神情同動作你一定知,佢係一名小精靈訓練員。佢哋個個猶如個game loading版面的一句警告﹕「stay aware of your surroundings」。

今次Pokémon Go風靡全球的其中關鍵就係活用創意,佢用嘅科技其實已經包含在一部普通的智能手機當中。技術層面上,是將擴增實境(Augmented Reality)加上GPS等技術與網絡遊戲結合。不過,有年輕人同我講,原來好多八、九十後細細個嗰時,都或多或少會幻想過自己係訓練員,同小精靈一齊歷險。因此,用呢set技術套上Pokémon呢個brand,讓player在現實世界「捉小精靈」,這個遊戲已經唔係停留喺「好唔好玩」呢個層次,而係recall「集體回憶」,令player覺得「玩game令我好開心」,呢條戲橋先係成個game的威力。當然,家都有唔少商場、餐廳甚至主題公園都開始同Pokémon Go傾吓有冇合作空間:仲有players的大數據,真係商機無限。

今次熱潮畀咗我哋一個啟示:創意唔一定要好複雜,好似AR技術其實已發展多年,但係如何將一件事re-package、mix-and-match、think out of the box,就係致勝關鍵、我們應該思考有時將手上資源重新package,都一樣可以有新意。譬如今年四月的「香港國際七人欖球賽電車酒吧」,其實電車同酒吧日日都見到,不過repackage成為「流動電車酒吧」,就帶畀旅客不一樣體驗。創意,唔只帶來商機,更重要可以為我們改進生活。創意解難,唔知可唔可以幫到我哋解開一啲社會上的結呢?

(刊於 頭條日報)