ENG

地道美食買少見少 (林建岳) – 評論文章

幾時都話,香港係美食天堂。喺同一條街或者同一個商場,可以試盡環球美食。不過,知己知彼,啱啱喺月中,我專登搵咗個weekend飛轉新加坡,試下當地特色美食順便取下經。

落地第一晚,我就去咗試Candlenut餐廳。佢係全球第一間獲米芝蓮星嘅Nyonya(娘惹)餐廳。大家可能知道,米芝蓮指南上榜的餐廳以西餐fine-dining為多,要搵地道特色嘅餐廳並唔容易。而Candlenut就正係一間食地道 Nyonya嘅餐廳,中文叫做「娘惹」,佢嘅菜式比較新派,口味較淡,賣相亦比一般娘惹菜較為精緻。之後,我就試咗擁有米芝蓮兩星嘅日本菜Shoukouwa。呢間餐廳開業短短五個月就攞到米芝蓮兩星,佢可能係新加坡最快攞到兩星嘅餐廳𠻹。

傾談間朋友仲同我講,今年米芝蓮評選嘅新加坡星級餐廳中,有兩間係開喺熟食市場嘅小食攤檔,係首次有街頭美食躋身米芝蓮行列,其中一間是以售賣港式燒味、油雞飯麵聞名,仲要排隊幾個鐘先食到。講到新加坡傳統美食,當然唔少得海南雞飯,我都試過,只係幾蚊坡紙,真係名不虛傳,油而不膩,米飯部份是粒粒分明的長米,齒頰留香。其實喺新加坡,好多大眾化嘅地道菜式甚至街頭小吃,都好有風味。喺香港好多出色而受歡迎嘅港式小食,佢哋嘅身影都好似逐漸消隱,買少見少。

香港素有「亞洲美食之都」美譽,港式地道美食一直深受世界各地朋友喜愛。好多時旅客嚟香港,除咗係想在旅遊區試下新穎食品之外,佢哋最想體驗嘅,係香港最地道的大眾化小食:好似臭豆腐、雞蛋仔,唔少訪港旅客都要跑去試一下。我真係好希望有一日,有更多嘅港式地道美食,可以入選米芝蓮。更重要嘅係,我哋要思考如何在承傳方面多下工夫。

(刊於 頭條日報)